Thursday, June 3, 2010

Apakah senjata untuk Memusnahkan Israel?

"Sekarang hebat diperkatakan mengenai isu kezaliman Israel terhadap penduduk Palestin. Tiap-tiap hari umat Islam di sana mengalirkan air mata mengenangkang nasib mereka di tanah air sendiri. Kezaliman tentera Zionist amat kejam sehinggakan semua orang tidak kira jantina habis semua di bunuhnya. Apakah negara Islam yang lain tidak menyedari hakikat ini?

Jawapan adalah YA!!..tetapi apakan daya umat Islam pada masa sekarang ini, semuanya serba kekurangan. Apa yang kurang bagi mereka? Kalau di ukur dari segi ketenteraan, memang tentera zionist ini memiliki segalanya. Negara-negara Islam masih lagi tidak mampu untuk memiliki teknologi ketenteraan tersebut. Sebab itulah negara-negara Islam membisu bila isu Palestin ini di bicarakan. Oleh yang demikian, apakah senjata untuk melawan mereka ini?

Pada hemah saya, kekuatan Israel ini adalah berpunca daripada sumber ekonomi yang mereka perolehi. Cuba lihat jenama-jenama yang terkenal di dunia ini. Semuanya dipelopori oleh orang-orang yahudi. Baik dari segi produk makanannya Nestle, McDonald, Starbuck, Coca Cola, dan sebagainya kebanyakkannya dipelopori oleh bangsa yahudi. Bagaimana nak boikot produk mereka??? Sedangkan kita dari kecik sudah di ajar minum Milo..milo tu product nestle..pergi saja supermarket, berapa banyak produk yang di keluarkan oleh mereka.

Kalau kita boikot, alamatnya sengsara kita juga kita nak hidup Kerana apa? Kerana orang-orang Islam masih belum ada produk yang setanding dengan mereka. Oleh yang demikian, orang Islam harus berlajar bagaimana cara orang Islam dahulu kala berniaga. Supaya sumber ekonomi yang kita perolehi dalam perniagaan boleh digunakan untuk meningkatkan kekuatan negara-negara Islam. Negara-negara Islam kaya dengan sumber asli dan galian. Tetapi yang menyedihkannya, kebanyakkan hasil galian negara-negara Islam telah di rompak dan di usahakan oleh orang yang bukan Islam. Apa semua ini boleh terjadi kepada negara-negara Islam. Orang-orang Islam bising bila kita diserang, tetapi apakah kita berpegang kepada ajaran islam yang sebenar?

Bila berbicara soal kekejaman tentera Israel terhadap unat Islam semua melenting. Tetapi bila disuruh untuk mematuhi ajaran agama Islam pun ada yang masih melenting kerana tidak releven untuk zaman kini. Jadi apa yang perlu di banggakan sebagai seorang Islam apabila ajaran agama tidak diikuti. Kekuatan orang Islam bukan terletak di senjata tetapi terletak di dalam Nur Islam itu sendiri.

Oleh yang demikian, para pemimpin Islam kembalilah kepada aturan agama. Angkat balik perundangan Islam, laksanakan hukum hudud, kuatkan jati diri dengan Islam. Sekiranya semua itu kita ikuti nescaya bukan sahaja dari senjata ekonomi dunia kita pegang, malah Israel senang-senang kita tendang.

2 comments:

  1. Seperti mana semua sedia maklum untuk berlawan dengan Yahudi atau siapapun Musuh Allah swt, maka IMAN kepada Allah dan RasulNya adalah senjata kita. Jangan sesekali kita takut selain takut kepada Allah.

    Surah Al-Ahzab Ayat 39
    (yaitu) orang-orang yang menyapaikan risalah-risalah Allah[1222], mereka takut kepada-Nya dan mereka tiada merasa takut kepada seorang(pun) selain kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pembuat Perhitungan.


    [1222]. Maksudnya: para rasul yang menyampaikan syari'at-syari'at Allah kepada manusia.

    Selama 23 tahun Rasulullah berjuang untuk menegakkan syiar islam dan selama itulah juga beliau hanya menekan kepada IMAN...IMAN dan Berimanlah kepada Allah dan RasulNYA. Kerana dengan beriman kepada Allah dan rasulNYA sajalah akan menjadikan ekonomi, sosial, sistem kerja dan lain menjadi mudah serta terunggul. Tetapi setiap kali ada masalah kita lebih suka merujuk kepada kajian barat yang mementing 'Seeing Is Believing'. Hasilnya persoalan IMAN yang melibatkan perkara ghaib sudah hilang dan terhakis hari demi hari sehinggalah hari ini.

    Sekiranya umat islam hari ini gagal maka Allah akan turunkan balaNYA hapuskan kaum hari ini dan timbulkan kaum yang berikutnya yang akan lebih TAAT kepada Allah dan RasulNYA. Itulah sehingga sekarang masih tiada sesiapa yang berani untuk berdepan dengan puak2 yahudi ini, maka janji Allah akan tiba...IMAM AL-Mahdi yang di nanti2 untuk bersama2 kita menghapuskan mereka ini dan kembalikan kepada jalan yang lurus dan betul. Adakah kita perlu tunggu sehingga beliau tiba? Hanya Allah sahaja yang tahu....tetapi kita beriman pada Allah dan percaya masanya sudah hampir....terlalu hampir!

    Surah Al-Maa'idah Ayat 4. Hai orang-orang yang beriman, barangsiapa di antara kamu yang murtad dari agamanya, maka kelak Allah akan mendatangkan suatu kaum yang Allah mencintai mereka dan merekapun mencintaiNya, yang bersikap lemah lembut terhadap orang yang mukmin, yang bersikap keras terhadap orang-orang kafir, yang berjihad dijalan Allah, dan yang tidak takutkepada celaan orang yang suka mencela. Itulah karunia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya, dan Allah Maha Luas (pemberian-Nya), lagi Maha Mengetahui.

    Marilah kita sama2 ti

    ReplyDelete
  2. gna lah produk HPA keluaran org Islam.

    ReplyDelete